Am pregătit pământul din grădina casei

Retrospectiva 2011
- Grădina fericirii -

Am pregătit pământul din grădina casei


     Înainte de toate, vă împărtășesc o mică experiență personală.
     Ce m-am mai bucurat când l-am auzit pe domnul Pavel Coruț spunând că fiecare om, oricât de jos ar fi pe scara socială, are un domeniu în care excelează.
     Am întâlnit mulți oameni cărora dacă le spuneai de anumite persoane, că sunt capabile să facă anumite lucruri, nu te luau în serios și îți ziceau: „Cine bă? Bețivanul ăla? Puturosul ăla care se trezește la amiază?”.
Nea Leli - demonstraţie.
     Vă invit să faceți cunoștiință cu un om, nea Leli (de la Valer) care a lucrat tractorist la CAP și care chiar se pricepe la tractoare și la reglajele utilajelor agricole, iar mie mi-a fost de un real folos. 
     Nu a învățat meserie, ci a „furat-o”, cum îi place să spună.
     Mulți îl desconsideră și se țin departe de el, dar pe mine, acest lucru, nu m-a împiedicat să îl consult în problema reglajului plugului, de exemplu.
     Pe lângă faptul că mi-a demonstrat și de la volan, cum se fac anumite treburi, mi-a și explicat cu mare drag și efectiv trăia fiecare clipă, chiar dacă tractorul este al tatălui meu vitreg, care nu se pricepe foarte tare la secretele tractoriștilor.
     Așadar, fiți atenți la oamenii care încă mai sunt printre noi și de la care chiar putem învăța anumite lucruri. Dacă ceilalți îi judecă pentru că beau sau mai știu eu ce fac, nu trebuie să facem la fel pentru că nu suntem judecători, iar dacă îi arată cu degetul, din nou nu trebuie să facem la fel pentru că noi suntem ocupați și preocupați cu lucruri serioase și nu pierdem timpul care este foarte prețios.

     Revenind la titlul articolului, când vremea a fost favorabilă lucrărilor agricole, ne-am apucat de treabă.
     Nea Leli, cu tractorul U650 (roșu), m-a învățat cum e cu arătura și cu grapa cu discuri, iar după câteva zile, am apelat la un prieten care a venit cu tractorașul (albastru) și a frezat terenul.


Ford 18 CP la frezat.

Freza în acțiune.

Grădina, a doua zi, văzută din spatele solarului înspre capăt.

Grădina, a doua zi, văzută de sub părul din spatele solarului.

În continuare puteți urmări și două filmulețe.
     În primul filmuleț este nea Leli la arat în grădină, iar în al doilea este tipul cu tractorașul care frezează terenul arat și grăpat.



Comentarii

  1. Stimate Domnule Alexe, jos palaria. Va transmit sincere felicitari si urari de succes si in continuare, in tot ce intreprindeti.

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitari Domnule Alex!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mult succes.
    Numai Bine.
    Matei Monica ( Jitaru )

    RăspundețiȘtergere
  4. M-ai bucurat peste masura astazi, Cristi! Sa traiesti si sa fii sanatos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur!
      Stai pe aproape! Ce e mai frumos de acum urmeaza... livada am plantat-o in toamna lui 2012. Deci, pe viitor, vor veni niste postari cu poze superbe. Fara exagerare! :)
      Si eu iti doresc la fel! Iti multumesc!

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Chiar dacă vei considera că nu ai nimic de spus, dacă tot ai trecut pe aici, poți scrie măcar două cuvinte de „ziua bună”. :)

Postări populare